• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

roweremprzezzycie

Rowerem przez życie! Blog dla hobbystów.

Kategorie postów

  • akcesoria rowerowe (2)
  • rowery (1)

Strony

  • Strona główna

Hamulce tarczowe czy hamulce obręczowe:...

Hamulce to bez wątpienia jedna z najważniejszych części roweru. Od sprawnie działającego układu hamulcowego zależy nie tylko zdrowie i życie rowerzysty, ale także życie wszystkich innych uczestników ruchu drogowego. Logiczny jest więc wniosek, że kupując rower, należy wybrać model niezawodny, z mocnym układem hamulcowym, który w sytuacji awaryjnej na drodze zatrzyma rower w krótkim czasie, niezależnie od warunków pogodowych i drogowych. Jednak przy wyborze roweru łatwo się pogubić w różnorodności systemów hamulcowych, ich cech i zaleceń.

Które hamulce są lepsze: obręczowe czy tarczowe?

Hamulce obręczowe

Wszystkie hamulce obręczowe mają jedną wspólną wadę: podczas hamowania dochodzi do uszkodzenia obręczy koła. Jeśli uszkodzenie jest poważne i koło skręca się w "ósemkę" lub "jajko", użycie hamulców jest prawie niemożliwe. Podczas deszczu hamowanie jest również niepewne, ponieważ klocki hamulcowe i obręcz koła stają się mokre. Konieczne jest ciągłe monitorowanie i regulowanie hamulca w miarę zużywania się klocków.

hamulec tarczowy do roweru

Hamulce tarczowe

Ten typ hamulca staje się coraz bardziej powszechny i praktyczny w rowerach. Hamulce tarczowe do roweru link są nieskomplikowane w budowie. Składają się one z tarczy, która jest przymocowana do piasty koła, zacisku hamulcowego, który jest przymocowany do widelca lub ramy oraz linki (system mechaniczny) lub przewodu hydraulicznego (system hydrauliczny), który łączy zacisk z dźwignią hamulca.

04 sierpnia 2021   Dodaj komentarz
akcesoria rowerowe  
Roweremprzezzycie | Blogi